Hotdesking handleiding

Goed nieuws voor situaties met flexibele werkplekken, bedrijven met (regio-)kantoren waar medewerkers dan weer hier, dan weer daar actief zijn, of bij kantoor- en thuiswerkplek: Simmpl biedt HotDesking!
HotDesking biedt de mogelijkheid om een gebruiker op een toestel in te loggen. Dit toestel zal zich vervolgens gedragen als het toestel van de betreffende medewerker:

  • het gaat rinkelen als het verkorte nummer van de medewerker wordt gebeld
  • het stuurt het nummer van de medewerker mee naar buiten
  • het omvat alle overige instellingen van het gebruikersprofiel (voicemail, permissies)

TIP: HotDesking is ook ideaal als u een reservetoestel snel wilt kunnen inzetten!

Voor het in-/uitloggen op een toestel moeten 3 zaken worden ingetoetst en u bent vrij om dit één voor één te doen, of als één lange code.
Voorbeeld: een gebruiker met verkort nummer 001 en pincode 1234 kan als volgt op een toestel in-/uitloggen:

[Sterretje]35:
- Indien uitgelogd: u wordt gevraagd het verkorte nummer in te toetsen, en daarna om de pincode in te toetsen om op het toestel in te loggen (> volg spraakinstructies)
- Indien ingelogd: u wordt nu uitgelogd (u hoort een spraakmelding ter bevestiging)

[Sterretje]35[Sterretje][verkort nummer 001]:
- Indien uitgelogd: u wordt gevraagd de pincode in te toetsen om in te loggen (> volg spraakinstructies)
- Indien ingelogd: u wordt nu uitgelogd (u hoort een spraakmelding ter bevestiging)

[Sterretje]35[Sterretje][verkort nummer 001][Sterretje][pincode 1234]:
- Indien uitgelogd: u wordt ingelogd op het toestel (u hoort een spraakmelding ter bevestiging)
- Indien ingelogd: u wordt nu uitgelogd (u hoort een spraakmelding ter bevestiging)
(de gehele code kan onder een snelkiestoets worden geprogrammeerd voor one-touch-login/-out)

Welke methode u ook gebruikt; er wordt altijd met een spraakmelding bevestigd of u in- of uitlogt.

NB:

  • een gebruiker kan slechts op één toestel tegelijk ingelogd zijn
  • bij inloggen wordt de gebruiker automatisch uitgelogd op het vorige toestel
  • als er geen gebruiker op een toestel is ingelogd kan het toestel niet bellen

Om HotDesking te kunnen gebruiken dient u twee dingen te doen:

  1. HotDesking moet worden ingeschakeld bij de gebruiker en hier dient een pincode te worden ingesteld.
    Ga in het menu naar [Gebruikers] en klik bij de betreffende gebruiker
  2. Voor elk toestel waarvoor u HotDesking wilt gebruiken dient u de HotDeskfunctie in te schakelen.
    Zo kunt u voorkomen dat een lifttelefoon, kantinetoestel of receptietoestel voor HotDesking wordt gebruikt.
    Ga in het menu naar [Toestellen] en klik bij de betreffende toestellen (één voor één) op het bewerk-icoon. In het eerste scherm dat verschijnt kunt u HotDesking voor dit toestel inschakelen:

Hot Identity Switch

Bij sommige bedrijven komt het voor dat er op één toestel met verschillende nummers moet worden kunnen uitgebeld. Uiteraard kunt u dan meerdere toestelaccounts en gebruikers aanmaken, maar u kunt ook gebruik maken van de HotDesking feature om met één druk op de knop met de juiste identiteit (lees: uitgaand nummer) naar buiten te bellen.

Stel dat u twee bedrijven heeft en slechts één toestelaccount wilt gebruiken. U maakt twee gebruikersprofielen, bv. 101 en 102. Elk gebruikersprofiel stuurt het juiste nummer mee naar buiten.
Log in als gebruiker 101 met code: [Sterretje]35[Sterretje]101[Sterretje][pincode]
Log in als gebruiker 102 met code: [Sterretje]35[Sterretje]102[Sterretje][pincode]
U kunt deze beide strings onder snelkiestoetsen programmeren zodat u enkel op de juiste toets hoeft te drukken om de gewenste identiteit te activeren.

Korte kennismaking met de belroute

Inhoudsopgave

Uw vraag niet beantwoord?

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op support@callvoip.nl of stel uw vraag via onze chat.

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}