SIP statuscodes Simmpl (overzicht)

Hieronder vindt u een overzicht van de SIP Statuscodes die zich kunnen voordoen in Voice over IP telefoonverkeer volgens de SIP standaards. Een statuscode geeft informatie over de oorzaak van het feit dat een gesprek niet tot stand kan komen. Soms kan een probleem aan uw kant (uw netwerk / router / toestel) worden gevonden en opgelost, de oorzaak kan ook in de telefoondienst of de ‘buitenwereld’ liggen.

1xx - Informatief

100
Trying

180
Ringing

181
Call is Being Forwarded

182
Queued

183
Session Progress

2xx - Succes

200
OK

3xx – Redirection

300
Multiple Choices

301
Moved Permanently

302
Moved Temprarily

305
Use Proxy

380
Alternative Service

4xx - Client Error

400
Bad Request

401
Unauthorized

402
Payment Required

403
Forbidden

404
Not Found (nummer niet herkend / incompleet)

405
Method Not Allowed

406
Not Acceptable

407
Proxy Authentication Required

408
Request Timed Out (gebelde neemt niet aan of zijn apparatuur gaat niet over)

410
Gone

413
Request Entity Too Large

414
Request – URI Too Long

415
Unsupported Media Type

416
Unsupported URI Type

420
Bad Extension

421
Extension required

422
Session Timer Too Small

423
Interval Too Brief

480
Temporarily Unavailable

481
Call/Transaction Does Not Exist

482
Loop Detected

483
Too Many Hops

484
Address Incomplete (gebelde nummer niet compleet)

485
Ambiguous

486
Busy Here (apparatuur gebelde partij in gesprek)

487
Request Terminated (gebelde antwoordt niet / eindigt gesprek)

488
Not Acceptable Here

491
Request Pending

493
Undecipherable

5xx - Server Failure

500
Server Internal Error (fout bij opzeggen gesprek, probeer het nogmaals)

501
Not Implemented

502
Bad Gateway

503
Service Unavailable (provider/gebelde partij niet beschikbaar, probeer het nogmaals)

504
Server Time Out

505
Version Not Supported

513
Message Too Large

6xx - Global Failure

Uw vraag niet beantwoord?

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op support@callvoip.nl of stel uw vraag via onze chat.

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}