Uitgelicht: geïntegreerde telefonie voor slimme e-commerce ondernemers.

Geplaatst op: 21/3/2022

In de constant groeiende e-commerce in Nederland bieden we ook de nodige slimme oplossingen. Denk aan een landelijk 088 nummer voor je webshop, een 0900 servicenummer voor de helpdesk, en zelfs buitenlandse nummers. Naast telefoonnummers bieden we nu ook een slimme integratie tussen onze telefonie met Magento 2, het meest gebruikte e-commerce platform. Maar ook met het veelgebruikte Lightspeed kun je koppelen. Dan werken jouw e-commerce systemen helemaal naadloos samen!

Groei groei groei

We schrijven niets nieuws als we melden dat de e-commerce branche in Nederland maar blijft groeien. Natuurlijk heeft de COVID19 pandemie daar ook een duit in het zakje gedaan, maar ook daarvoor kwamen er jaarlijks vele webwinkels bij. Zo is het aantal webwinkels in Nederland volgens Thuiswinkel.org in de afgelopen 15 jaar maar liefst vertienvoudigd. Ook de bestedingen groeien hard. In 2020 bestelden we in Nederland voor maar liefst 26,6 miljard euro online en onderscheidt Thuiswinkel.org 13.8 miljoen ‘online kopers’.

Communicatie uitdagingen

Natuurlijk zorg je als e-commerce ondernemer voor je logistiek, je administratie etc. Maar hoe ga je om met klantcontact? Wat als iemand jou eerst iets wil vragen vóór hij/zij bestelt? Zeker wanneer aantallen gaan toenemen zul je je communicatiekanalen slim moeten gaan invullen.

Telefonische bereikbaarheid blijft ook voor een webshop belangrijk. Niet iedereen voelt zich comfortabel bij het stellen van een vraag via chat bijvoorbeeld. Of om te wachten op een antwoord op een e-mail. Maar jij wil natuurlijk ook niet constant de telefoon voor alles moeten beantwoorden. En de gesprekken die je voert, wil je klantvriendelijk maar ook efficiënt afhandelen.

Slimme telefonie

Bovengenoemde wensen vragen om een slimme, complete en flexibele telefonie-oplossing. Laat dat nu precies zijn waar wij goed in zijn :-) Met onze slimme centrale koppel je elk nummer (landelijk 088 maar ook regionaal of een servicenummer) aan een slim drag & drop belplan. Gebruik bijvoorbeeld een keuzemenu om bellers meteen naar de juiste afdeling te dirigeren of zet een wachtrij in voor drukke piekmomenten.

En speciaal voor e-commerce partijen hebben we nu nog iets moois: we koppelen onze telefonie namelijk nu gemakkelijk met het veelgebruikte e-commerce systemen als Magento 2 of LightspeedHQ. Wat houdt dat in?

  • bij elk telefoontje verschijnt een slimme pop-up met klantgegevens uit Magento
  • ook kun je het vorige contactmoment in de popup zien
  • klik met één klik door naar de klantorder
  • en bel klanten met één klik

Daar wordt elk telefoongesprek een stuk efficiënter van is onze ervaring.

Koppel meer dan 1 systeem

Wellicht gebruik je binnen je e-commerce nog andere systemen zoals Exact voor de boekhouding, Trengo voor de klantenservice. Dan is het goed om te weten dat onze pop-up zó slim is dat hij ook tegelijk met 2 systemen tegelijk koppelt! Dus je wordt gebeld en kunt in de pop-up kiezen in welk systeem je de klant wilt bekijken. Dubbel gemak in 1 pop-up dus!

Ecommerce + Callvoip = ❤️

Kortom: als e-commerce ondernemer kun je profiteren van een slimme samenwerking van 2 of meer platformen om zo jouw klantcontact te stroomlijnen. Fijn voor zowel je medewerkers als jouw klanten. Meer weten of een demo? Neem contact met ons op!