Cashdesk & Callvoip helpen horecabedrijven om efficiënt te automatiseren

In het licht van afgelopen corona-jaar zorgde de lockdown en thuiswerken voor een enorme piek op het gebied van bezorging, plus extra hoge druk op efficiency, tijdsbesparing en kwaliteit tijdens de drukste momenten. Elke gemiste klant is direct kostbaar en terugkerende tevreden klanten is iets waarop bezorg- en afhaalrestaurants veel focus wensen te leggen. Gestroomlijnde automatisering en handige inzichten in eigen data zijn hierin de sleutel tot succes. Wij vroegen onze klanten Sushipoint en De Walenburger naar hun ervaringen met onze geïntegreerde dienstverlening.

Het vraagstuk; hoe automatiseren horecaondernemers een professioneel en efficiënt online (CRM-)systeem?

Je hoeft echt geen ICT’er, app-developer of online marketeer te zijn als je een restaurant of snackbar hebt. Er bestaat vanzelfsprekend een legio aan slimme software-oplossingen welke specifiek zijn ontwikkeld voor het adequaat automatiseren van de online systemen van horecabedrijven.

Dit begint met de juiste techniek als het gaat om;

  • een functionele en responsieve bestel website- en software
  • een mobiele app
  • efficiënte kassa software
  • slimme VoIP telefonie
  • een goed ICT-systeem

Dat klinkt allemaal hartstikke leuk en eenvoudig, maar met welke partijen ga je in zee en waar vind ik deze? Een terechte en daarmee legitieme vraag wat ons betreft. Het antwoord hierop brengt meerdere stappen met zich mee, maar begint bij het focussen op de kernwaarden en kenmerken van je bedrijf zelf plus de markt waarin je je dient te positioneren. Denk bijvoorbeeld aan;

  • Het vaststellen van je bedrijfsidentiteit en het voornaamste doel naast omzet genereren
  • Het onderscheidende vermogen waarmee je jouw bedrijf op unieke wijze presenteert
  • De juiste producten/diensten bieden t.o.v. vraag en aanbod binnen de markt
  • Het bepalen van je doelgroep en hoe je deze structureel kan bereiken
  • Het berekenen van je totale bedrijfscapaciteit m.b.t. logistiek, inkoop/verkoop, inzetbaar personeel- inclusief het aantal bezorgers etc.
  • Waar heeft je bedrijf volgens jullie behoefte aan als het gaat om het automatiseringsproces?
  • Het adequaat aanpassen van je totale bedrijfsvoering en tevens een kostenanalyse om je bedrijf te kunnen automatiseren

Vervolgens zou het verstandig kunnen zijn om de focus te leggen op het vinden van een geschikte software-oplossing en daarmee aanbieder. Zoek online naar het zichtbare aanbod van diverse aanbieders en analyseer goed wat exact hun bedrijfspropositie, diensten en expertise zijn. Sluit dit volgens jullie aan op jullie wensen en zijn er bijvoorbeeld praktijkvoorbeelden te vinden van soortgelijke bedrijven, waardoor jullie een beter beeld kunnen vormen van de software-oplossing die jullie nodig hebben? Vraag een vrijblijvend gesprek aan met de aanbieders en/of vraag rond in je eigen netwerk. Daarbij is het van belang dat je niet enkel gaat samenwerken met professionele partij, maar vooral met een partij die voelbaar begrijpt wat jullie nodig hebben.

Tenslotte zou het wenselijk zijn dat jullie keuze valt op een zo totalitair mogelijke software-oplossing. Anders loop je het risico dat de automatisering flink in de papieren loopt en verschillende facetten binnen de techniek niet juist op elkaar aansluiten. Een vast aanspreekpunt die altijd paraat staat als altijd beschikbare expert en autoriteit wanneer er vragen zijn, sluit eveneens mooi aan op een totaalaanbieder.

De oplossing: Innovatieve bezorgsoftware plus CRM-systeem incl. webshop dat perfect samenwerkt

Wij snappen natuurlijk ook wel dat het gezamenlijke aanbod van Software-oplossing Cashdesk en VoIP-ICT-bedrijf Callvoip een aanzienlijk hoog ‘wij-van-wc-eend-adviseren-gehalte’ heeft. Maar als je ervan overtuigd bent dat je dienstverlening steengoed en betrouwbaar is, mag je dat uitdragen. Althans, dat vinden wij.

Maar wie zijn wij dan en wat bieden we?

Laten wij beginnen met het presenteren van Cashdesk. En dat kunnen we uiteraard het beste laten vertellen door Cashdesk zelf en dan in het bijzonder marketingmedewerker Jeroen Schilder;

Wat is dat, Cashdesk?

Heb je een restaurant, wat ook nog eens bezorgt? Dan ben je met Cashdesk in 1 keer klaar. Ze regelen alles. Van een website waar je online kan bestellen, tot een app waarmee klanten de bezorger op de voet kunnen volgen. Maar ook de software van de kassa en alle klantgegevens inclusief bestelhistorie. Kortom: de hele workflow van een horecaonderneming is onder de pannen met Cashdesk, inclusief de benodigde hardware.

Stel je voor: je hebt een pizzeria. Vrijdagavond, de telefoon staat roodgloeiend en je computer met die mooie software van Cashdesk draait op volle toeren om al die orders te verwerken. Voor elk belletje wat binnenkomt, zie je direct voor elke bestaande klant in beeld wie het is, wat zijn of haar ordergeschiedenis is en het adres waar de pizza’s heen moeten. Dat is wat de koppeling van Callvoip en Cashdesk voor je regelt. En dat maakt zo’n belletje een stuk efficiënter! Cashdesk is, net als ons eigen systeem, best mooi spul. De samenwerking is dan ook helemaal het summum voor klanten van ons beiden.

In essentie voegt Cashdesk waarde toe voor restaurants op basis van:

  • Het stroomlijnen van processen in keuken en bezorging
  • Het genereren van meer bestellingen via restaurants’ eigen websites
  • Het aanbieden van tools waarmee restaurants hun data kunnen analyseren

Wat biedt Cashdesk?

CashDesk levert bezorgsoftware voor bezorgrestaurants waarbij alle online orders (via Thuisbezorgd, Deliveroo, UberEats en de eigen website) automatisch worden geïmporteerd in één systeem, en waarmee u uw telefonische bestellingen eenvoudig kunt invoeren. Daarnaast biedt CashDesk op maat gemaakte websites zodat consumenten direct bij uw restaurant kunnen bestellen zonder dat u commissie betaalt. Aanvullend levert CashDesk talloze oplossingen voor het managen van uw bezorgers (GPS-tracking, routeplanning), marketing opties om meer klanten via uw eigen website te laten bestellen en oplossingen op het gebied van data-analyse.

Wat is dat, Callvoip?

De tijd dat telefonie beperkt bleef tot het praten in een hoorn ligt al mijlenver achter ons. Smartphones, bellen via internet maar ook bellen met de computer kan tegenwoordig allemaal. En dat maakt natuurlijk heel veel moois mogelijk!

Het zal dan ook niet verbazen dat wij onze prachtige online centrale dan ook zo veelzijdig mogelijk inzetten. Één van de mooie dingen die daarbij mogelijk zijn, is het verbinden van onze online centrale met een lange lijst van CRM-, administratie- en ERP pakketten. Wat is er nu handiger dan bij elk inkomend gesprek meteen volautomatisch de gegevens vanuit je eigen pakket in beeld te krijgen?

Wat biedt Callvoip?

  • Directe nummerherkenning zodat telefonische bestellingen sneller opgenomen kunnen worden, en zodat er geen typefouten in telefoonnummers worden gemaakt.
  • Daarnaast biedt Callvoip een wachtrij waardoor je als consument nooit meer een ‘in gesprek’ toon hoort wat zorgt voor meer bestellingen.

Wat maakt samenwerking zo interessant?

CashDesk verkoopt de combinatie van CashDesk bezorgsoftware geïntegreerd met de VoIP-telefonie van Callvoip. Wat Callvoip toevoegt in deze combinatie is dat zij de handmatige invoer van telefonische bestellingen optimaliseren. Nu het afgelopen jaar het aantal bestellingen fors is toegenomen is de werkdruk hoger komen te liggen. Een hoge werkdruk zorgt voor behoefte aan manieren om efficiënter te werken om zo de werkdruk te kunnen behappen. Callvoip zorgt voor een stukje extra efficiëntie in het opnemen en verwerken van telefoontjes.

Cashdesk samen met Callvoip in de praktijk volgens klanten:

Sushipoint

Bij tientallen vestigingen van Sushipoint kun je telefonisch erg eenvoudig bestellen en thuisbezorgd krijgen. En dit alles dankzij Cashdesk en Callvoip. Maar geloof ons niet: geloof Priskilla van Sushipoint zelf:

“Callvoip verzorgt de telefonie van een groot aantal van onze vestigingen. Door de integratie met Cashdesk werken we lekker efficiënt en zijn we in staat om supersnel telefonisch bestellingen af te handelen.”

Snackbar De Walenburger - Eigenaar Ibrahim Yilmaz

“Ik ben enorm blij met deze systemen. Wij zijn ongeveer 1-1,5 jaar geleden overgestapt naar CashDesk. De reden hiervan was, dat wij bij de oude kassaleverancier enorme problemen hadden. Het systeem liep telkens vast. De eigenaar van het bedrijf stond niet open voor verder ontwikkelen van het systeem en had geen koppeling (buiten Thuisbezorgd) met de meest gebruikte platforms. De website van hen was een van de eerste versies van ‘Opencart’.

Klantkoppeling met het kassasysteem hadden wij ook bij ons oude kassasysteem. Echter, ook hier hadden wij geen goede ervaringen. Daarop heb ik een beetje geïnformeerd bij collega-ondernemers uit de buurt en ben zo bij CashDesk terechtgekomen. Omdat wij ervaring hadden met het oude systeem, hadden wij CashDesk om de beschikbaarheid van een klantkoppeling gevraagd. Hierop hebben zij Callvoip geadviseerd. Nadat wij kennis hadden gemaakt met CallVoip kregen wij naast de klantkoppeling/herkenning ook andere mogelijkheden aangeboden.

“Door een keuzemenu in te voeren, zijn deze telefoontjes meer dan gehalveerd, waardoor wij meer tijd hadden voor de voorbereiding van de maaltijden.”

Hier waren wij enorm blij mee. Op de drukste momenten moest telkens 1 persoon de telefoon opnemen en bestellingen aannemen. Door een keuzemenu in te voeren, zijn deze telefoontjes meer dan gehalveerd, waardoor wij meer tijd hadden voor de voorbereiding van de maaltijden. Voor nu zijn wij erg tevreden over deze samenwerking en hebben wij genoeg aan het systeem zoals het is.”

De resultaten: door effectiviteit weer focus op kwaliteit

Vanzelfsprekend is het altijd leuk om te vernemen dat klanten tevreden zijn over ons gezamenlijke dienstverlening. Dat is waar je het uiteindelijk voor doet. Dit geldt voor ons beide partijen. Het voornaamste doel van dit aanbod daarnaast in deze zogenaamde driehoekssamenwerking, is om de klant door middel van gestroomlijnde automatiseringsprocessen zoveel mogelijk bestellingen op te leveren. Tijdsbesparing zet in de meeste gevallen een positieve kettingreactie in gang. Denk aan efficiëntie, optimale effectiviteit en daarmee een scherpe focus op kwaliteit. In feite geeft het adequaat automatiseren van je bedrijf je dagelijks de mogelijkheid, om weer aandacht te geven aan de zaken waar je het aanvankelijk ooit voor bent gaan doen. Op een prettige manier met een hecht team je bedrijf runnen door klanten blij te maken.

Bekijk Cashdesk direct op onze Marketplace!