Wij spraken Ab Trik, CEO van Kwebbl, over onze samenwerking

Geplaatst op: 17/12/2020

Met Ab Trik als CEO aan het roer heeft Kwebbl een absolute alleskunner aan boord op het gebied van de wereld van telecom en media. In die laatste was hij 22 jaar werkzaam als topman van Sky Radio/Radio Veronica/Classic FM en als oprichter van Radio 538. Niet de minste dus als het gaat om strategisch denken in innovatie en oplossingen voor de klant. Sinds 2013 is Ab aangetreden als CEO- en mede-investeerder van onze partner Kwebbl en geeft hij met hart en ziel leiding aan dit telecombedrijf. Het voornaamste doel van Kwebbl binnen de zakelijke telecommarkt is, om als slim ‘cloud communicatie platform’ de razendsnelle ontwikkeling van internettechnologie, online (thuis)werken en VoIP naadloos met elkaar te integreren. Dit doen zij door middel van; partnerschappen, innovatie en onafhankelijkheid na te streven. Waar ligt nou die telkens die behoefte van de klant en hoe spelen we daar perfect op in? Een prachtige klus waar wij visionair Ab Trik graag een paar vragen over stelden met betrekking tot ons partnerschap.

Even voorstellen

“Wij zijn Kwebbl Smart Cloud Communications, een Nederlands bedrijf opgericht in 2013, hebben kantoren in Amsterdam (hoofdkantoor), Kiev (Oekraïne), Berlijn (Duitsland) en Baar (Zwitserland). Kwebbl

We hebben een eigen ontwikkelteam, dat een volledig nieuw communicatieplatform heeft gebouwd. Een schaalbaar en veilig systeem met een sterke focus op gebruikersgemak.

Het communicatieplatform stelt haar zakelijke gebruikers in staat om het zakelijke belverkeer voor iedere organisatie te beheren waarbij gebeld kan worden met vaste telefoons, mobiele telefoons, via de browser of anderszins, waarbij alle devices een integraal onderdeel zijn van het platform.”

Onze samenwerking

We vroegen Ab natuurlijk ook om wat te vertellen over onze samenwerking. Zelf ervaren we deze niet alleen als prettig, maar ook als een unieke, versterkende combinatie. Ab bevestigt dit.

“Callvoip is zoals wij dat noemen, de ‘launching customer’ van het Kwebbl platform. Robert Tijdhof (directeur Callvoip) heeft vanaf het begin geloofd in het platform en mede met zijn expertise is het platform ontwikkeld en vormgegeven.”

“Kwebbl zorgt voor de ontwikkeling en onderhoud van het communicatieplatform waarbij we gebruik kunnen maken van de expertise en kennis van Callvoip. Omdat Callvoip zeer nauw betrokken is bij haar klanten, weten ze de wensen van klanten goed te vertalen naar oplossingen. Zo worden alle functionaliteiten van Kwebbl ingezet om klanten goed bereikbaar te maken. Bovendien wordt bij iedere nieuwe functionaliteit door Callvoip meegedacht en bij implementatie meegetest, om de eindklant de beste dienst/ervaring te geven.”

Terugblik op 2020; een raar/bijzonder jaar…

Het behoeft weinig toelichting dat 2020 een jaar is om nooit te vergeten. COVID drukte een stempel op de wereld, maar zeker ook op de manier waarop iedereen met elkaar samenwerkt. Ab licht toe:

“2020 is een heel bijzonder jaar waarbij een groot gedeelte van onze gebruikers gedwongen werden om thuis te werken. Hiervoor hebben wij hele mooie nieuwe functionaliteiten kunnen toevoegen aan ons platform, waaronder Web Calls, 2-Factor Authentication als extra beveiliginglaag voor gebruikers en uitgebreide CRM integraties.

Door de Corona zijn we anders gaan nadenken over nieuwe innovatieve functionaliteiten die we willen toevoegen aan het platform. Het Kwebbl platform wordt in razend tempo verder ontwikkeld en Corona heeft daarmee de innovatie niet versneld, maar wel de focus op nieuwe functionaliteiten veranderd.”

Natuurlijk kende Corona ook zijn weerslag op Kwebbl zelf.

“Het feit dat ook de ontwikkelaars van Kwebbl thuis werken en niet gezamenlijk op kantoor hebben gezeten, heeft in het begin wel een kleine vertraging veroorzaakt in de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Het was moeilijker voor teamleden om goed te kunnen communiceren en was het minder efficiënt om vanuit huis nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen en te testen.”

Vooruitblik: wat brengt de toekomst?

Een belangrijke les van 2020 is misschien wel dat je nooit precies weet wat de toekomst je brengt. Wel is de ervaring die we op hebben gedaan met zijn alle van waarde bij het vooruitkijken. Ab vertelt:

“Zaken die aanvankelijk voor de lange termijn werden verwacht, zullen door de Corona meer korte termijn ontwikkelingen zijn. Denk hierbij natuurlijk aan meer thuiswerken, meer mobiel werken, minder vaste telefonie en meer integraties om efficiënter te werken.

Uiteindelijk zullen werknemers na de Corona pandemie veelal weer terugkeren naar kantoor. Echter zal thuiswerken een onderdeel blijven voor veel werknemers en zal het gebruik van het communicatieplatform meer flexibel moeten zijn. Hiervoor zal Kwebbl zich blijven ontwikkelen op het gebied van vaste toestellen, Web Calls, Vast-mobiel integraties en de Qaller app.”

Wensen voor het nieuwe jaar

Als laatst vragen we Ab of hij nog een eindejaarswens in het licht van onze partnerschap, en die heeft hij!

“Wij kijken uit naar een voortzetting van onze goede samenwerking met Callvoip in 2021 en dat we er voor zorgen dat we in goede gezondheid veel klanten blijven voorzien van een stabiele, gebruiksvriendelijke en multifunctionele communicatie-oplossing.”