Welcura maakt gebruik van de piketdienst van Callvoip



Soms is het niet alleen een kwestie van willen helpen, maar ook van snel kunnen handelen. Rianne ontdekte dit snel toen ze per 1 januari begon bij Welcura, een organisatie die ondersteuning biedt aan mensen met ASS (Autismespectrumstoornis). Er werd haar gevraagd om de bereikbaarheidsdienst op zich te nemen, een essentieel onderdeel van het zorgproces bij Welcura.

Piketnummer bleek de oplossing
Voorheen was het systeem gebaseerd op een rooster, waarbij medewerkers op specifieke tijdstippen konden worden benaderd. Maar in noodsituaties is tijd van essentieel belang, en het doorzoeken van roosters kan dan een belemmering vormen. Na wat onderzoek kwam Rianne in aanraking met Callvoip, een communicatieplatform dat haar direct aansprak. Ze nam contact op met Marieke, werd enthousiast en kreeg vertrouwen in de oplossing die Marieke gaf; een Piketnummer . Het bleek een schot in de roos te zijn.

Flexibiliteit en efficiëntie
De implementatie van Callvoip verliep vlekkeloos. Telefonisch contact en de handige Qaller app maakten het instellen van de dienst een fluitje van een cent. Het systeem bood flexibiliteit en efficiëntie, wat 1 van de belangrijkste eisen was voor Welcura. Het noodnummer verwijst op normale werktijden naar de normale routes. Buiten de reguliere tijden schakelt het systeem automatisch naar de juiste persoon; hierbij is het rooster voor het hele jaar al ingesteld. En met de Qaller app kan er met één klik worden afgeweken van de instellingen. En het belangrijkste voordeel? Slechts één telefoonnummer om te onthouden, zonder de noodzaak om na te denken over wie er op dat moment bereikbaar is.

Met de introductie van Callvoip bij Welcura verwacht Rianne niet alleen een verbetering in efficiëntie, maar ook een gevoel van geruststelling. En de nazorg van Callvoip, met regelmatige controles of alles nog steeds soepel verloopt, draagt bij aan een positieve ervaring. Voor Rianne en haar collega’s bij Welcura betekent Callvoip meer dan alleen een communicatieplatform; het betekent een stap vooruit naar een soepelere, meer gestroomlijnde werkomgeving.