Feature update november 2020: veel nieuws!

Geplaatst op: 11/11/2020

Deze maand komt weer een uitgebreide update uit van onze dienst. Grootste nieuws is dat we Webcalls volledig uitrollen: vanaf 16 november kun je bellen en gebeld worden in je browser op elke PC of laptop. In een volgend bericht gaan we uitgebreid in op Webcalls. Maar er zijn meer veranderingen onderdeel van deze grote update, bijvoorbeeld ook voor de Qaller app. In dit overzicht zetten we alles op een rijtje.

Belangrijkste aandachtspunten

1. Inloggen? Voortaan UC-panel als startpunt!
2. Webcalls beschikbaar
3. Update Qaller App
4. VoIP CTI? Update noodzakelijk!
5. Yealink en melding van gemiste gesprekken
6. En dan nog dit:

Hieronder zullen we alle genoemde punten en overige updates nader toelichten.

1. Inloggen? Nieuwe startpagina!

Als je inlogt op de Callvoip-telefooncentrale kwam je tot nu toe het bedrijfsdashboard van de beheerder met een samenvatting van jouw gehele omgeving. Na de update van 16 november kom je altijd op je persoonlijke UC panel!

Ben jij beheerder van jouw organisatie? Dan kun je via het menu van de UC panel aan de linkerkant doorklikken naar de bekende beheeromgeving.

2. Webcalls

Volgende week is onze Webcalls volledig functioneel: inkomend en uitgaand! Houd je mailbox en onze kanalen in de gaten, want we gaan er uitgebreid over berichten. Zowel inkomende als uitgaand bellen in je browser. Geen installatie, kant en klaar. Ideaal voor thuiswerken!
Klik hier voor de handleiding

3. Qaller update

Ook voor de steeds populairdere Qaller app is er een grote update, voor zowel Android als iPhone / iOS. De update is al uitgerold. Wat is er veranderd?

  • Android / iOS: extra aan-uit-button voor Browser (= Webcalls):
    Zet met één klik Webcalls aan en uit. Naast VAST, QALLER en VAMOS is er nu ook een cirkelbutton BROWSER voor webcalls. Hier kies je waar jouw gesprekken rinkelen.
  • Android: gesprekken zichtbaar via Qaller
    Eerder kon je niet altijd goed herkennen of het een gewoon mobiel gesprek of Qaller-call was, dat kun je nu wel zien. Dit scheelt weer in de instellingen. Bijkomend voordeel is dat de app er een stuk sneller van wordt!
  • Android: melding gemiste gesprekken
    Het is nu ook beter zichtbaar welk gesprek je op Qaller hebt gemist, en bel terug met één klik.
  • Android: popup met prefix, wachtrij-tijd en nummervan de beller
    Inkomend Qaller gesprek? De popup geeft de prefix weer, dus je ziet direct voor welk bedrijf het is, of welke menu-optie. Bovendien zie je ook evt wachtrij-indicaties (bv wachttijd van de beller) en natuurlijk het nummer van de beller.
  • Android en iOS: algemene verbeteringen
    Verder werden beide apps verbeterd met een aantal kleinere, onderhuidse verbeteringen en bugfixes.

    4. VoIP CTI update

Gebruik je onze VoIP CTI koppeling om onze telefonie aan jouw CRM te koppelen? Vooruitgang van de technologie vereist ook hier even een upgrade van de software. Dit is zo gedaan.
Mail of bel ons, of stuur een bericht via de website-chat, dan assisteren we je hierbij zodat alles betrouwbaar en fijn blijft werken.

5. Yealink en melding van gemiste gesprekken

Veel mensen gebruiken als vast toestel een Yealink. Logisch, ze zijn gebruiksvriendelijk en werken perfect samen met onze provisioning bijvoorbeeld.
Bij een herstart kan het zijn dat jouw toestel automatisch een update installeert van de firmware. Dat is altijd goed: up-to-date firmware zorgt voor betere beveiliging en de laatste functionaliteiten. Een recente update heeft tot gevolg dat je de gemiste gesprekken in een grote witte popup op je scherm ziet. Handig. Of niet? We kregen hiervan veel meldingen en daarom laten we je graag even weten hoe je dit weer uitzet.
Zo zet je de popup gemiste gesprekken het uit!

6. En dan nog dit:

Naast de genoemde paradepaardjes maken we van deze verbeteringsronde ook gebruik voor een aantal andere verbeteringen op het gebied van onze provisioning en veiligheid binnen de API:

  • Panasonic Provisioning
    Heb je Panasonic toestellen in onze provisioning? Dan kun je een firmware update via onze centrale verwachten. Ben je weer helemaal bij! Het kan zijn dat de toestellen in kwestie enige tijd niet te gebruiken zijn tijdens deze update en een aantal keer opnieuw opstarten. Dit gaat automatisch. Vertonen jouw Panasonics vreemd gedrag? Bel ons en we kijken graag mee!
  • API en beveiliging
    Gebruik je onze API voor een op maat koppeling met onze telefonie? Dan vragen we je aandacht voor het feit dat we onze TLS versie gaan updaten naar 1.2. TLS is een versleuteling die we hanteren. De oudere versies (1.0 en 1.1) zullen niet meer werken in de nabije toekomst.
    Lees meer over veilig telefoneren in de blog die we erover schreven.

Concluderend komt er veel goeds aan in de komende productupdates. Vanzelfsprekend worden deze updates aan het systeem zo gepland en uitgevoerd dat jij als klant daar weinig of niets van merkt. Is er toch iets wat niet goed gaat? Bel ons en we lossen het op!