Callvoip Feature Update Januari 2020

Geplaatst op: 29/1/2020

2019 eindigde met onze Callvoip roadmap vol mijlpalen. We wierpen alvast een vooruitziende blik in de nabije toekomst voor 2020. De aangekondigde hosted VoIP feature updates stonden centraal. Dan is het extra lekker als we deze functionaliteiten stipt op tijd aan jou kunnen opleveren.

Alles staat hier in het teken om jouw gebruikersgemak te optimaliseren.
Goed, hier volgen ze;

Update van de wachtrij – periodieke positiemelding: “aantal wachtenden voor u”

Veel wachtrijgebruikers wachtten er al geruime tijd op en nu is het zover: vanaf kun je je wachtrijen voorzien van een periodieke positiemelding die bellers horen.

Je kunt zelf instellen:

  • of de melding actief is of niet (als default staat de melding uit en is uw wachtrij zoals hij was)
  • of de positiemelidng voor of na de periodieke eigen meldtekst wordt afgespeeld
  • met welk tijdsinterval de melding wordt afgespeeld, bv elke 30 seconden

Hoe stel ik de wachtrij positiemelding in?
Log in als beheerder, ga naar de wachtrij, zet de aankondiging op JA en bepaal of de positiemelding vóór of na de periodieke boodschap moet worden afgespeeld.

NB: de taal van de periodieke melding is beschikbaar in Nederlands, Engels, Duits en Frans. De positiemelding wordt afgespeeld in de taal die voor de bedrijfsomgeving is ingesteld. Dit kun je checken en aanpassen bij INSTELLINGEN  algemene Instellingen  Standaardtaal

Web calls deel 1 – Browser Based-bellen – uitbellen vanaf het UC Panel

Browser Based bellen is een grote stap voorwaarts! Hiermee kun je bellen zonder dat je een apapraat nodig hebt: je hebt enkel je browser nodig en een headset die je op je computer aansluit. Deel I van browser based bellen is de mogelijkheid om naar buiten te bellen. Dit is klaar! Deel II wordt de mogelijkheid om ook gesprekken te kunnen ontvangen (verwacht: Q2 – 2020).

Hoe kan ik Web Calls (Browser Based-bellen) gebruiken?
Log in op de panel als beheerder en ga naar de gebruiker, waarvoor je de Web Calls optie wilt inschakelen. Bewerk de gebruiker en zet Web calls aan:

Zodra de Web Calls functie is ingeschakeld wordt het UC Panel van de gebruiker uitgerust met een oranje rondje met een dialpad (toetsenbord).

Zie je de oranje toets niet? Verwijder dan de historie van je browser en probeer opnieuw!

Klik op dit icoon en er verschijnt een toetsenbord met daarboven een lijst met recente gesprekken.
Klik op een contact of toets een nummer in (intern of extern) en klik op de groene BEL-toets.
Je belt nu vanuit de browser, zónder een apparaat.
Ben je in je dashboard (nmet intern telefoonboek), in de rapporten of het Operator Panel? Klik op een nummer en start met bellen!

UC Panel met het Web Calls icoon: lijst met laatste nummers en een belactie starten:

Belangrijk:
Om Web Calls te kunnen gebruiken zorg dat de browser toegang heeft tot je microfoon. Een pop-up met dit verzoek wordt automatisch getoond bij het eerste gesprek.

  • Als je een nummer intoetst wordt het contact erbij gezocht vanuit je recente geschiedenis
  • bij collega’s wordt een statusindicatie getoond: groen, oranje of rood (idle, ringing, busy)
  • zorg dat een headset is aangesloten en geactiveerd om te kunnen bellen Een Web Call in uitvoering, de call controls en het geven van toestemming voor de microfoon:

Redesign van het UC Panel – we maken je graag even wegwijs!

Met de komst van Browser Based bellen is het UC iets anders ingericht. We maken je graag even wegwijs. Gebruik je Qaller? Dan zit er nu als het ware een mini Qaller in het UC Panel. Zo kun je nog sneller zien op welke manier je gesprekken ontvangt, kijk maar:

UC panel nu uitgerust met een mini-Qaller:

Click to Dial
Voor gebruikers die zowel Web Calls gebruiken als de Operator Console biedt de UC panel nu twee manieren om een gesprek op te zetten:

  1. Browers Call – klik op een nummer vanuit dialplad, dashboard of Operator panel en start met bellen
  2. Phone Callback – klik op een nummer, de vaste telefoon gaat rinkelen, neem op en je belt uit

Email app, fax- / voicemailnotificaties Nederlandstalig

dit was eerder Engelstalig Was het je al opgevallen? De diverse notificatieberichten van de centrale zijn nu in het Nederlands:

  • email-app
  • voicemailnotificaties
  • faxnotificaties


Update Nederlandse vertalingen – Diverse Engelstalige termen zijn geupdate

Goed nieuws: de bediening van het nieuwe UC Panel en de Operator Bedienpost zijn vanaf nu weer in de Nederlandse taal! Ook diverse termen op andere plakken in de telefooncentrale zijn voorzien van nederlandse termen. En alle nieuw geintroduceerde features zijn gelijk in het Nederlands. Wel zo makkelijk!

Paneltaal wijzigen?
Klik rechtsboven op je naam en check! Let op – dit wijzigt de taal waarin je de panelaanwijzingen op je scherm ziet en niet de taal van de omgeving, die bijvoorbeeld weer bepalend is voor de taal van de wachtrij-positiemelding en voicemail.

Vragen of suggesties over de vertalingen? Laat het ons weten!

PDF Handleiding

Wedden dat we ook jou in 30 minuten fan maken?
Zullen we samen kort kijken wat voor jouw specifieke situatie de beste telefonieoplossing is?
Doen we meteen de grand tour door onze centrale.
Geef ons een half uurtje en we laten jou zien waarom wij zo enthousiast zijn.