Qaller Plus-app

Met de Qaller Plus smartphone app kan de Simmpl telefooncentrale vanaf de smartphone worden gewijzigd, en kan uw smartphone via WiFi of 4G als toestel worden ingezet.


Overzicht

Quickstart

Qaller op uw Smartphone installeren

1. Download de App in de Appstore (Apple) of Google Play (Android)

2. Login als beheerder op Simmpl en zet Qaller Plus aan. Qaller Plus voegt de mogelijkheid tot in/uitgaand bellen toe aan Qaller. NB : Qaller Plus wordt als toestelaccount berekend.

3. Start de app op uw smartphone en vul uw Simmpl gebruikersnaam in bv: 001.devriesbv, 005.jansennotarissen, etc.


4. Kies hoe u de App wilt activeren: NB: de opties kunnen wat verborgen staan onder uw smartphone toetsenbord

- vul het wachtwoord in dat hoort bij uw Simmpl gebruikerslogin

- of: login op Simmpl en gebruik de QR Code* > klik op start en scan

- of: login op Simmpl en gebruik de Pair Code*

5. * De QR Code en Pair Code vindt u op de Simmpl telefooncentrale. Log in als gebruiker; rechstboven staat uw naam. Klik hierop. Kies Verbind Mobiele App voor de QR Code en Pair code.


Gefeliciteerd! De Qaller App is nu geactiveerd en klaar voor gebruik!


Met Qaller uw eigen bereikbaarheid instellen

1. Open de Qaller app op uw smartphone

2. U ziet de 4 beheermogelijkheden van uw eigen toestel (bv 001)

- volg originele belroute, mét mogelijkheid om Qaller (niet) mee te laten rinkelen

- doorschakelen naar mobiel

- doorschakelen naar voicemail - doorschakelen naar collega / extern nummer

3. Selecteer de route van uw keuze



Met Qaller de bereikbaarheid van een bedrijfsnummer instellen

1. Open de Qaller App

2. Blader via swipe of de oranje ronde knop naar het juiste bedrijfsnummer

3. Overrule de hele bedrijfsroute met één van de vier route-opties…

4. … of gebruik de omleidingen / omleidingsgroepen* (A, B, etc) Omleidingen zijn customized aanpassingen die u op de Simmpl telefooncentrale als beheerder instelt



Met Qaller Plus bellen en gebeld worden

1. Heeft u Qaller Plus? En heeft uw smartphone internet? Dan kunt u bellen en gebeld worden alsof u op kantoor bent.

2. Gebeld worden: Qaller ontvangt de gesprekken op uw eigen nummer (001, 002) en laat deze ook overgaan op uw smartphone. U kunt overal gebeld worden waar u over internet beschikt. Een inkomend Qaller-gesprek herkent u aan het rode Qaller scherm.


3. Uitbellen: Klik op het middelste icoon onderin uw scherm (dialpad) en draai een nummer. Met Qaller kunt u uitbellen naar collega’s: zij zien uw interne nummer. Met Qaller kunt u uitbellen naar externe nummers, hierbij wordt uw zaaknummer meegestuurd.


Instellingsmogelijkheden

Als u de Qaller App heeft geopend ziet u geheel rechtsboven drie kleine rondjes. Klik hierop om naar de instellingspagina te gaan. Hier kunt u het volgende doen:

1. Vergrendelcode voor start instellen

Het is mogelijk om het gebruik van de app te vergrendelen met een zelf te kiezen 5- cijferige vergrendelcode.

2. Gespreksinstellingen

De Qaller App toont hoe Qaller via internet is verbonden (nl. via Wi-Fi, roaming of 2G/3G/4G) en hoe Qaller haar uitgaande gesprekken opzet (via internet of via callback). U heeft zelf ook de mogelijkheid om dit hier aan te passen.

3. Mobiele nummer

Vul hier uw mobiele nummer in zonder streepjes of spaties

4. Algemene instellingen

Via button [ONTKOPPEL APP VAN ACCOUNT] kunt u Qaller loskoppelen van uw Simmpl gebruikersaccount. U kunt dan niet meer bellen/gebeld worden en u kunt de telefooncentrale ook niet meer bedienen.


Veelgestelde vragen over Qaller en Qaller Plus


Is de Qaller App kostenloos te gebruiken?

Ja en nee: dat hangt ervan af welke mogelijkheden u gebruikt:

Qaller: hiermee kunt u de telefooncentrale bedienen, Qaller is kosteloos

Qaller Plus: hiermee kunt u óók in/uitgaand bellen. Qaller Plus wordt berekend als toestel (éénmalig 5,- ex BTW en maandelijks 4,- ex BTW).

De basisfunctie is het bedienen van de telefooncentrale; hiervoor kunt u Qaller kosteloos gebruiken. De extra functionaliteit van Qaller Plus is het kunnen bellen en gebeld worden via 4G / Wifi en via GSM waarbij uw uw zakelijke nummer meestuurt. Qaller Plus kunt u per gebruiker aanzetten op de telefooncentrale.


Wat is mijn Simmpl gebruikersnaam en waar vind ik die?

Uw gebruikersnaam ziet er bv zo uit: Uw gebruikersnaam ziet er bv zo uit: 001.mijnbedrijf.

• vóór de punt staat uw eigen verkorte nummer (waarmee een collega naar u belt)

• ná de punt uw bedrijfsloginnaam, vaak gelijk aan de bedrijfsnaam in uw emailadres U kunt uw gebruikersnaam terugvinden op de telefooncentrale:

• log in als beheerder via https://panel.callvoip.nl

• klik op [gebruikers] en zoek uzelf in de lijst

• klik op het tandwiel-icoon (bewerk gebruiker) – hier vindt u uw hele loginnaam en kunt u het password instellen

Lukt het niet? Geen nood, bel / mail / chat ons en wij helpen u!


Wat is het wachtwoord van mijn Simmpl gebruikersnaam?

Uw Simmpl wachtwoord kunt u instellen in de Simmpl telefooncentrale. U kunt uw wachtwoord instellen op de telefooncentrale:

• log in als beheerder via https://panel.callvoip.nl

• klik op [gebruikers] en zoek uzelf in de lijst

• klik op het tandwiel-icoon (bewerk gebruiker) – hier vindt u uw hele loginnaam en kunt u het password instellen

Lukt het niet? Geen nood, bel / mail / chat ons en wij helpen u!


Hoe zet ik Qaller Plus aan?

Na het downloaden en invullen van uw Simmpl gebruikersnaam (bv 002.devriesbv) kunt u de app op 3 manieren activeren:

1) vul het Simmpl wachtwoord bij uw gebruikersnaam in

2) of: laat uw smartphone de QR-Code inscannen

3) of: vul de PAIRCODE in op uw smartphone


Waar vind ik de QR Code?

Log in op Simmpl (https://panel.callvoip.nl) als gebruiker

• Rechtsboven staat uw naam; klik daarop en kies [Verbind mobiele app].

• De QR Code wordt nu getoond.

• U kunt ook een PAIR CODE / KOPPELINGSCODE genereren en Qaller daarmee activeren.

Wat u precies ziet hangt af van uw type Smartphone en de grootte van uw scherm.

• Bij veel Android Smartphones kan het keyboard worden verborgen met de [terug] toets.

• Bij iPhones kan dit soms niet; scroll het scherm iets omhoog om het toch te zien.

• Of bel ons voor uw wachtwoord, dan bent u er ook!


Hoe vaak moet ik Qaller opnieuw activeren?

Dat hoeft u maar éénmalig te doen. Mogelijk is nieuwe activatie incidenteel nodig na een update van uw smartphone of van de Qaller software.

Tip: ervaart u uitval van de registratie? Deïnstalleer Qaller dan en installeer opnieuw. U heeft dan de laatste versie van Qaller en activeert opnieuw, wat de stabiliteit zal optimaliseren.


Waar kan ik Qaller Plus downloaden?

Er is maar één Qaller app die u kunt downloaden, en dat is Qaller. Echter, u upgrade Qaller naar Qaller Plus door op de telefooncentrale Qaller Plus in te schakelen. U ontvangt hiervan een emailnotificatie. Als u daarna Qaller op uw smartphone herstart dan is Qaller ook geschikt om te bellen en gebeld te worden. Qaller is kostenloos; het gebruik van Qaller Plus wordt berekend als toestel.


Hoe zet ik Qaller Plus uit?

Qaller Plus zet u uit op de Simmpl telefooncentrale: login en ga naar het gebruikersoverzicht. Bij de instellingen van een individuele gebruiker kunt u Qaller Plus uitschakelen. De facturatie van Qaller Plus stopt daarna.


Waarom kan ik niet alle belplannen van mijn bedrijf zien?

Om alle belplannen te kunnen zien moet u beheerder zijn. Gebruikers met permissie [gebruiker] kunnen alleen hun eigen belplan beheren en zien. Elke individuele gebruiker kan beheerder worden gemaakt.


Hoe maak ik van een gebruiker een beheerder?

Log in op Simmpl als beheerder, ga links in het menu naar Gebruikers. Bij de gebruiker die u wilt aanpassen kiest u rechts op het middelste icoon (bewerken) en wijzigt u de rol. Sla op. In het gebruikersoverzicht kunt u controleren of de rol is aangepast van gebruiker naar beheerder.


Hoe kan ik Qaller Plus activeren voor andere gebruikers?

Dit doet u door op de Simmpl telefooncentrale voor deze gebruiker Qaller Plus te activeren (u ontvangt hiervan een administratieve bevestiging per email). Zorg dat deze gebruiker op zijn of haar Smartphone Qaller downloadt ([www.qallerapp.com]()) en dat deze wordt geactiveerd vanuit de login van deze gebruiker (en niet van bv. de beheerder). Activeert u Qaller met een ANDERE gebruiker dan waarvoor u Qaller Plus heeft geactiveerd, dan verschijnt de bel-optie niet in Qaller.


Kan ik mijn Qaller-account wijzigen van de éne gebruiker naar de andere?

Ja dat kan: hiertoe gaat u naar de settingspagina in Qaller (rechtsboven, icoon 3 rondjes) en kiest u [Ontkoppel app van account]. Qaller wordt nu ontkoppeld. U kunt Qaller nu weer koppelen met de juiste gebruiker. NB: vergeet u niet om voor deze gebruiker Qaller Plus te activeren indien u wilt kunnen uitbellen met Qaller.


Ik klik om een belplan te selecteren maar hij selecteert hem niet. Wat doe ik fout?

Dit komt omdat u uw keuze (een belplan, een voicemailbox, een nummer, etc.) iets langer moet aanklikken. Deze reactietijd hebben we bewust verhoogd om te voorkomen dat een toevallige klik op uw mobiel gelijk een (bel-)actie tot gevolg heeft.


Kan ik Qaller Plus gebruiken voor provider-onafhankelijke vast-mobiel-integratie?

Ja! U kunt in uw belplan zorgen dat inkomende gesprekken naar uw mobiele telefoon worden doorgeschakeld, zodat u inkomende gesprekken op uw smartphone ontvangt. Gecombineerd met de uitbel-mogelijkheden van Qaller Plus beschikt u over een volledige vast-mobiel integratie. Deze vorm van vast-mobiel integratie is provider-onafhankelijk, er is geen specifieke Simkaart of extra contract voor nodig.


Qaller Plus: hoe werkt de callback precies?

Als u een uitgaand gesprek wilt voeren met Qaller Plus, stuurt Qaller Plus een API verzoek naar de Simmpl telefooncentrale. De Simmpl telefooncentrale start dan een nieuw gesprek naar uw mobiele nummer. Alleen als het gesprek ook wordt aangenomen wordt een uitbelverzoek geplaatst naar het nummer dat u op Qaller Plus heeft ingetoetst.


Qaller Plus: de contactregels zijn vrij groot, ik zie maar een paar contacten. Kan dat subtieler?

Ja, we kijken naar een hetontwerp van het adresboek en de contactenpresentatie. Wacht de volgende updates af.


Qaller Plus: als ik op een contact druk, kan ik een bevestiging krijgen voor ik ga bellen?

Helaas, nu nog niet, maar deze wens is bekend en we kijken dat we deze in een volgende update toepassen.


Qaller Plus: kan ik ook aannemen met een swipe knop?

Nee helaas, voor het aannemen hebben we nu een aanneemtoets waarop u moet drukken. Dit werkt sneller dan swipe; en deze snelheid is nodig als uw telefoon uit een diepe slaap komt en als hij andere processen moet starten; de swipe knop is daarom bewust niet toegepast.


Qaller Plus: zitten de aanneem- en ophangknop verkeerd om?

Het blijkt dat de aanneem en ophangknop bij verschillende toestellen op verschillende plekken zijn. Bij sommige gebruikers lijken de Qaller knoppen daarom verkeerd om te zitten. We hebben deze positie genomen om dat de knoppen zo qua bediening het meest logisch zijn – met uw duim kunt u een gesprek snel aannemen (aanneem knop zit rechts).


Qaller Plus: kan het beeldscherm ook op zwart gaan als ik bel?

Als u met de mobiel belt gaat het scherm op zwart als u belt. Bij Qaller is dit nog niet het geval waardoor u mogelijk processen onbedoeld start. Dit is bekend en we hopen dit op te kunnen lossen in een volgende update.


Qaller Plus: het scherm licht ook op als hij niet hoeft mee te rinkelen. Kan dat uit?

De instelling of de Qaller App meerinkelt staat in uw smartphone. Als er een gesprek binnenkomt start de app, en pas daarna verneemt de app of Qaller moet meerinkelen of niet. De app is dan gestart, de telefoon licht op.


Qaller Plus: de app gaat niet automatisch uit na een oproep. Kan dat anders?

Na een oproep blijft Qaller vaak aanstaan. Dat is vervelend want kost batterijcapaciteit. Wij sturen wel een einde-notificatie zodat uw smartphone de app weer inactief kan maken maar deze wordt niet altijd goed verwerkt. We kijken of dit kan worden geoptimaliseerd.


Qaller Plus gaat niet of pas laat rinkelen, wat kan ik daaraan doen?

Er zijn verschillende redenen dat Qaller Plus een inkomend gesprek niet direct aanneemt.

- Heeft u een snelle processor en/of besteed uw processor voldoende aandacht aan Qaller? Een nieuwere smartphone is vaak sneller, en een grotere snellere processor kan meer aan. Dit kan mede van invloed zijn op de snelheid waarmee Qaller Plus gesprekken laat rinkelen.

- Is de batterij vol genoeg? Als de batterijlading van uw smartphone laag is dan start de smartphone een soort rantsoen: de belangrijkste processen worden het eerst gevoed, andere processen zoals Qaller komen pas later. Dit kan een reden zijn dat Qaller niet direct start. Zorg dus voor een goed opgeladen smartphone.

- Komt uw smartphone uit een deep sleep? Dan kan het meer tijd kosten om de app te starten. Bij een inkomende oproep sturen wij een priority impuls voor VoIP naar de smartphone. Google en Apple zijn verantwoordelijk voor de snelheid waarmee deze aankomt. Uw smartphone zorgt dan voor het ontwaken, starten en rinkelen van het inkomende gesprek. Zorg er dus voor dat u een gesprek lang genoeg (20-25 seconden = 4 à 5x) laat overgaan zodat hij tijd genoeg krijgt om te ontwaken.

- Kan uw app op de achtergrond draaien? Heeft u bij de app ingesteld dat deze op de achtergrond mag draaien (run on background)? Dat is standaard het geval, maar dit kan worden uitgezet. Verifieer dat dit aanstaat bij uw app > instellingen > run on background.


Inhoudsopgave

Uw vraag niet beantwoord?

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op support@callvoip.nl of stel uw vraag via onze chat.

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}