Handleiding VoIP CTI (CRM-integratie)

Downloads:




Wat houdt CRM integratie in?

Met CRM integratie worden de nummers van bellers opgezocht in uw CRM pakket en wordt de bijbehorende klantenkaart getoond. Andersom kunt u met één klik vanuit uw CRM naar relaties bellen.

Wat is er nodig voor CRM Integratie?

U heeft een CRM pakket nodig waarmee wij een koppeling kunnen maken. Wij leveren u de benodigde software (Windows) om de koppeling te maken en assisteren u bij de instellingen.

De voordelen op een rij

  • Efficiënt: zet heel eenvoudig een gesprek op door op het nummer te klikken
  • Klantvriendelijk: u weet wie u aan de lijn hebt en kan de klant snel en efficiënt helpen
  • Werknemerstevredenheid: werkt gemakkelijker, geen verkeerde nummers meer!
  • Uitgebreide koppeling: koppelt met veel populaire CRM-, ERP- en administratiepakketten

Kortom: VoIP CTI is een mooie uitbreiding van uw telefonie én de basis voor nóg efficiënt werken!

Callvoip en uw CRM koppelen: een stappenplan

De te nemen stappen vindt u in de PDF handleiding die u rechts op deze pagina kunt downloaden. Callvoip helpt u bij het bedrijfsklaar maken van de koppeling.

Voor elke gebruiker die de koppeling gaat gebruiken is er de client software die je downloadt, installeert, koppelt met de aangemaakte API (zie stap 1) en waarop je je als Callvoip gebruiker aanmeldt met je Callvoip gebruikersnaam en wachtwoord.

Zie de downloadlink bovenaan deze pagina.
VoIP CTI client software:

Gebruiker koppelen (per gebruiker)

Als u de koppelingsschermen krijgt kunt u uw Callvoip gebruikersnaam en wachtwoord invullen om in te loggen:

Koppel uw CRM-systeem (éénmalig per organisatie/CRM pakket)

U kunt nu voor alle gebruikers in één keer een CRM systeem koppelen.
Hiertoe download en installeert u de configurator (zie bovenaan deze pagina).

Log in met de door CallvoipTelefonie verstrekte authenticatiegegevens behorend bij uw licentie.

Klik links in het menu op [Applicatie Toevoegen] en selecteer in de lijst met iconen uw CRM systeem. Volg de verdere instructies.
TIP: klik op het PDF document bovenaan voor gedetailleerde instructies.

Na het selecteren kunt u de API gegevens uit uw CRM systeem invoeren om deze te koppelen.
Na het succesvol koppelen van het systeem is deze automatisch beschikbaar voor alle gebruikers.

Gebruikerstips en veelgestelde vragen

Q: Ik krijg geen popups, hoe kan ik deze inschakelen?

A: Als u geheel geen popups krijgt, check dan of het tonen van Popups in Windows is uitgeschakeld. Klik rechtsonder in uw beeldscherm op Windows meldingen icoon en klik dan onderaan op het icoon ALLE INSTELLINGEN en kies SYSTEEM:

IN menu SYSTEEM, kies links: MELDINGEN EN ACTIES.
Controleer hier of de meldingen aanstaan. Zo niet, zet deze aan en test opnieuw.

Heeft u nog steeds geen popups? Er kunnen andere redenen zijn dat u deze niet krijgt. Raadpleeg uw systeembeheerder voor assistentie, mogelijk is het in de permissies van een gebruikersgroep in Windows op een hoger niveau uitgeschakeld.

Q: Kan ik de popup ook langer in beeld laten verschijnen?

A: Ja, dat kunt u als volgt instellen:
Ga naar Windows Meldingen, kies ALLE INSTELLINGEN en kies vervolgens TOEGANKELIJKHEID

Zoek hier naar BEELDSCHERM, hier kunt u instellen hoe lang popups zichtbaar zijn:

Q: Hoe kan ik de laatste popup opnieuw oproepen?

A: Dat kunt u als volgt instellen:
Rechtsonder ziet u het Windows Meldingen icoon en links daarvan een aantal andere iconen. Klik vlak daarvoor in de taakbalk op de RECHTER muisknop. U krijgt een menu:

Kies in dit menu de onderste optie: TAAKBALKINSTELLINGEN.
In het venster dat nu verschijnt scrolt u naar beneden totdat u ziet: SYSTEEMVAK.
Klik op de regel eronder: [Selecteren … weergegeven]

Zoek dan VoIP CTI in de lijst en zet deze op [AAN].

Het VoIP CTI icoon staat er nu los bij, onderin de taakbalk.
Klik op het icoon om de laatste popup opnieuw op te tonen.

Q: Kan ik eerdere popups ook opnieuw oproepen?

A: Nee, u kunt alleen de laatste popup opnieuw tonen.

Uw telefonie integreren met: ……. wat zijn de mogelijkheden?

Hoe efficiënt wilt u het hebben? Koppel uw telefoonsysteem met andere applicaties.
De Simmpl telefooncentrale van CallvoipTelefonie is klaar om te koppelen!

U weet het: we houden het graag Simmpl! En daarom ontwikkelden we een koppeling die een basisintegratie biedt: een app voor de Chrome Browser met een click to dial, een gesprekslog en een bedrijfstelefoonboek. Deze app is voor u als Simmpl klant kostenloos.

Wilt u meer? Dan is er VoIP CTI: een kant-en-klare koppelingsmogelijikheid met een grote keur aan CRM en ERP-pakketten. Deze biedt u een specifiekere koppeling dan de click to dial.

Wilt u nóg meer? De Realtime API van de Simmpl-centrale maakt het mogelijk om een eigen maatwerkkoppeling te laten ontwikkelen. Desgewenst brengen wij u in contact met deskundige programmeurs die de kunst van programmeren verstaan én de Simmpl API kennen.

Hieronder een overzicht.

Grafische uitwerking van de VoIP CTI koppelingssoftware

Overzicht van de CRM pakketten

Staat uw pakket er niet bij? Neem contact met ons op! Wellicht is koppeling toch mogelijk.

Je vraag niet beantwoord?

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Bel ons dan tijdens kantoor uren op 050 – 820 00 00, stuur ons een e-mail op callvoip@callvoip.nl of stel jouw vraag via onze chat.

Wil jij dit ook?

Hier beland met een vraag waarop het antwoord lijkt te zijn: “klant worden bij Callvoip”? Dat kan natuurlijk!

Klant worden

Waarmee kunnen we je helpen?

{{ posts.title | markdownify }}

Zoekresultaten voor {{ searchQuery }}

{{ posts.title | markdownify }}
Geen resultaten, probeer een andere zoekterm