Top 10 ‘thuiswerk-tools’ voor zorgeloos thuiswerken

Geplaatst op: 11/3/2020

Naast dat thuiswerken anno nu een geliefde bezigheid begint te worden, is het in sommige urgente gevallen een bittere noodzaak. Zoals nu bijvoorbeeld. Hierdoor staan veel bedrijven en organisaties inééns voor een duivels dilemma:
- kunnen medewerkers professioneel verantwoord en gezond thuiswerken,
- of moet de tent voor onbepaalde tijd op slot?

Beide scenario’s lijken voor de meeste bedrijven vanzelfsprekend onwenselijk. Of hoeft dit helemaal niet zo te zijn?

Met de slimme zakelijke telefonie van Callvoip kun je ook vanaf huis goed samenwerken en klanten helpen. Intern en extern communiceren wordt kinderlijk eenvoudig en bovendien doeltreffend en efficiënt. Hier volgen de top 10 thuiswerk-tools om het jouw bedrijf zo gemakkelijk mogelijk te maken:


1. Neem je toestel mee naar huis!


Wat is het?
Gewoon je eigen kantoortoestel, dat je al hebt. Neem mee en sluit hem thuis aan. Het toestel werkt onafhankelijk van de kantoorlocatie op elke internetverbinding.
Liever een apart (draadloos) thuistoestel? Dat kan ook, we sturen hem vooringesteld naar je op, plug and play. Op www.callvoip.shop vindt je een ruime keuze.
NB: let op dat je thuis vaak wel een voedingsadapter nodig hebt, die kunnen we los leveren.
Wat heb je nodig? Een internetverbinding op de thuiswerkplek.
Wat kost het? Niets meer dan op kantoor, of 4,- per maand bij een extra toestelaccount.
Installatietijd? plug in en klaar
Hoe? Meenemen, inpluggen, bellen!


2. Qaller Plus smartphone app


Wat is het?
Een app voor de smartphone waarmee je smartphone je kantoortoestel wordt, je kunt bellen en gebeld worden met het zaaknummer, intern bellen, gesprekken doorverbinden en gesprekken opnemen mits ingeschakeld. Bovendien zie je of collega’s in gesprek zijn én is de app je regelpaneel (bv zaaknummer doorschakelen naar mobiel of voicemail). En: kies of je werkt met WiFi, 4G of zelf de GSM verbinding! Wat heb je nodig? Een smartphone (Android of iPhone) met WiFi, 4G of GSM!
Wat kost het? €4,- per gebruiker per maand
Installatietijd? 3 minuten
Hoe? Zie www.callvoip.nl/qaller en www.callvoip.nl/qallerpdf
Op Qaller inloggen met een koppelcode? Handleiding: op Qaller inloggen met een koppelcode


3. WebCalls: bellen zónder telefoon, maar met je browser!


Wat is het?
De mogelijkheid om te bellen via de browser, waardoor je gewoonweg geen telefoon nodig hebt! Enkel een adequaat (bluetooth) USB headsetje en klaar is kees. Echt een AMAZING handige oplossing is dit, voor bellen en gebeld worden.
Wat heb je nodig? Een computer met internet en een Bluetooth / USB headsetje
Wat kost het? Niets, niente, tot eind 2020, daarna de reguliere toestelprijs (4,-)
Installatietijd? 1 minuut
Hoe? Zie www.callvoip.nl/webcalls
Uitleg Zie www.callvoip.nl/casts > videotutorial WebCalls


4. Click to Dial met bedrijfstelefoonboek, werkt ook met Qaller!


Wat is het?
Een handige toolkit met o.a. de ‘collega-tab’ waar je de belstatus van collega’s ziet (beschikbaar, in gesprek) en met één klik kunt bellen en doorverbinden. En natuurlijk het bedrijfstelefoonboek! Installeer Click to Dial thuis, je krijgt dan de popups en kunt uitbellen met de Qaller app.
Wat heb je nodig? Een computer of laptop met Google chrome browser
Wat kost het? Niets! Het is helemaal gratis, kadootje van Callvoip!
Installatietijd? 3 minuten als het niet minder is.
Hoe? Zie www.callvoip.nl/casts > videotutorial installatie en gebruik Click to Dial


5. Whatsapp Business: da’s Whatsapp op je vaste nummer!


Wat is het?
De bekende whatsapp maar dan gekoppeld aan je vaste zaaknummer: ontvang en stuur apps vanaf je vaste bedrijfstelefoonnummer. Handig voor relaties en scheelt in het telefoonverkeer. Bovendien: zo bescherm je je privé mobiele nummer! Handig: Whatsapp Business kan ook automatisch antwoorden sturen, direct of buiten werktijd. Geef de klant zo de juiste informatie waar jij hem het beste kunt helpen.
Wat heb je nodig? Een smartphone met nog ‘n beetje ruimte voor een app.
Wat kost het? Niets! Download de app gratis in de appstore.
Installatietijd? < 1 minuut
Hoe? Zie www.callvoip.nl/whatsapp


6. Email-app ofwel onze ‘flitspaal’


Wat is het? Een automatisch emailbericht dat de Callvoip telefooncentrale verstuurt met de dag, tijd, nummer van de beller én nummer (belplan) waar de beller naar belt. Je plaatst de email app op de juiste plek in de belroute. Zo bepaal je zelf welke gesprekken worden geflitst: alle gesprekken, gemiste gesprekken, gesprekken buiten werktijd, etc. De beller hoeft niets te doen en verwacht ook geen actie; jij weet direct dat er gebeld werd, hoe vaak, en je kunt rustig terugbellen, bv vanaf Qaller, met je zakelijk nummer.
Wat heb je nodig? De email-app maakt standaard deel uit van de dienst
Wat kost het? helemaal niets.
Installatietijd: < 1 minuut: zet de app in je belplan en klaar!
Hoe? www.callvoip.nl/email-app


7. Meldteksten op de juiste plek


Wat is het? De mogelijkheid om zelf gemakkelijk je eigen meldteksten in te spreken en op deze op elke gewenste plek in je belplan te plaatsen. Bv: gelijk aan het begin, bij geen gehoor, voordat wordt doorgeschakeld naar een volgend team, of als extra optie in een keuzemenu. Zo geef je de beller de juiste instructies en de juiste verwachtingen. Spreek in enkele minuten zelf bandjes in en drag-and-drop ze in je belplan of menu. Of vraag ons te helpen!
Wat heb je nodig? Niets! de geluids-app en opnamebox zijn standaard!
Wat kost het? helemaal niets.
Installatietijd: < 5 minuten: bel 8000, zet de tekst(en) in je belplan en klaar!
Hoe? Zie: www.callvoip.nl/meldtekst-instellen

Uitleg: www.callvoip.nl/cast/ > videotutorial Meldtekst Inspreken


8. Teamoverleg? Groepsgesprek op je eigen Yealink IP Phone!


Wat is het? De mogelijkheid om op je eigen Yealink telefoon een groepsgesprek met 3 personen op te zetten. Eén persoon bellen, dat is bekend terrein. Schakel een collega bij en bel met z’n 3-en. Die collega kan ook weer iemand bijschakelen, je bent dan met z’n 4-en.
Gebruik het knopje CONFER om de Conference te starten. En met de Yealink 9x0’s phones kun je een groespgesprek met 5 partijen houden!
Echt een reuze handige feature in dit thuiswerk-tijdperk!
Wat heb je nodig? Een Yealink IP-telefoon, die je vast al hebt
Wat kost het? helemaal niets.
Installatietijd: eerst een keertje oefenen, daarna nog geen 10 seconden
Hoe? Zie pagina 4 punt 11: Yealink T4x/T5x gebruikshandleiding


9. Callvoip Conference Service


Wat is het? Een telefonische vergaderservice om op in te bellen: handig voor je hele team, en met relaties, bv in het buitenland. Iedereen belt in vanaf met de eigen telefoon of mobiel en logt in met een pincode. Vergader met wie en zo vaak als jij dat wenst, geen inbelkosten! Deelnemers bellen gewoon jouw normale NL nummer, that’s it.
Wat heb je nodig? De conference service en een telefoonnummer, en de bellers een telefoon of (prive-)mobiel.
Wat kost het? 10,- ex BTW per maand en setup 25,- ex BTW
Installatietijd: geen: inbellen en klaar!
Hoe? Vraag aan via www.callvoip.nl/mijncallvoip/
Uitleg: www.callvoip.nl/Handleiding-Conference


10. Slimme wachtrij met externe agenten (bv mobiel of privenummer)


Wat is het? Een wachtrij die het inkomende telefoonverkeer verdeelt over de ingelogde agenten. Dit hoeven niet persé medewerkers met kantoortelefoons te zijn, je kunt ook externe nummers als agent inloggen, bv mobiel of privénummer van een thuiswerker. En wist je dat Qaller ook werkt als wachtrij-agent? En past het gesprek net even niet, dan kun je een gesprek afwijzen en gaat hij naar een andere agent. Ultieme flexibiliteit!
Wat heb je nodig? De wachtrij en je eigen privé- of mobiele nummer als externe agent.
Wat kost het? 4,- ex BTW per maand
Installatietijd: ca 5 minuten
Hoe? Zie www.callvoip.nl/Handleiding-wachtrij


Toegift! 11. Vamos Vast Mobiel simkaart


Wat is het?
Een SIM-kaart met mobiel nummer van Callvoip. Dit werkt zoals elke mobiel, maar met de Vamos SIM kun je óók naar interne nummers van collega’s bellen. In het collega-telefoonboek zie je of collega’s in gesprek zijn of beschikbaar. En uiteraard kun je je vaste zaaknummer(s) meesturen bij uitbellen. Ben je er even niet? De Callvoip-centrale kan het gesprek dan verder doorgeleiden naar bv collega’s, voicemail, etc..
Wat heb je nodig? Een Smartphone, evt. een dual SIM toestel, en de Vamos SIM kaart.
Wat kost het? Prijs start vanaf 29,- en hangt af van hoeveelheid data Installatietijd?
Installatietijd? Een nieuw 06-nummer is in een uur geregeld, de SIM op voorraad en per post kan hij morgen bij je zijn!
Hoe? Zie www.callvoip.nl/info-vamos


Toegift! 12. Operator Panel biedt overzicht, o.a. bij thuiswerkers


Wat is het?
Een realtime online overzicht van alle collega’s met hun status en alle telefonie-activiteiten. Ideaal - en juist van grote waarde voor het overzicht en je bereikbaarheid als je fysiek níet bij elkaar in de buurt bent!
Je ziet:
- alle telefoontjes die binnenkomen
- via welk nummer
- welke collega in gesprek is
- alle wachtrijen, en wie is in-/uitgelogd
- en dit kun je ook met één druk op de knop aanpassen
- en het is mogelijk om meer / alle collega’s dit overzicht te laten bekijken
Wat heb je nodig? Zet de Operator Bedienpost aan bij de gebruiker
Wat kost het? 25,- ex BTW per maand (alle gebruikers kunnen erop inloggen)
Installatietijd? Even inregelen, met 10 minuten heb je jouw waardevolle dashboard paraat!
Hoe? Zie www.callvoip.nl/telefonie/operator-console/


Toegift! 13. Conferentietelefoon en portable USB Bluetooth Speakerphone


Wat is het?
Mooie oplossingen om slim te vergaderen. Bijvoorbeeld een draadloze vergadertelefoon met accu: gemakkelijk overal neer te zetten, alle aanwezigen kunnen goed luisteren en praten zonder vlakbij het toestel te zitten. Schakel tot 4 andere nummers bij (5-weg-conferentie).
En dan de CP700/900 als light variant: sluit aan via bluetooth of USB op smartphone, tablet, PC of Yealink-toestel, en je kunt luisteren én terugpraten. Koppel zelfs meer apparaten en voeg gesprekken samen. Of luister gewoon naar muziek.
Wat heb je nodig? Bijvoorbeeld één van deze Yealink CP Conference Phones.
Wat kost het? Prijzen vanaf 129,-
Installatietijd? Inpluggen en klaar! De 930W moet ingesteld, we helpen graag!
Hoe? Zie onze Conference Phones

Toegift! 14. Maak personen en teams bereikbaar via eigen nummer of keuzemenu


Wat is het?
Thuiswerken… maakt dat het wenselijker dat personen rechtstreeks op een eigen nummer bereikbaar zijn? Liefst niet op hun privé mobiel? Met een eigen nummer is het zo goed als geregeld! Of geef een team een extern nummer.
Ook handig: met een keuzemenu kun je snel een directe bereikbaarheid van een persoon of team creëren. Tools te over en we denken heel graag met je mee.
Wat heb je nodig? Een keuzemenu
Wat kost het? Nummer: 2,- ex BTW p/mnd; Keuzemenu: 4,- ex BTW p/mnd
Installatietijd? afhankelijk van je wensen: met 5 tot 15 minuten ben je een eind; we helpen graag!
Hoe? Zie pagina 41 e.v. van de deze handleiding

Ook Callvoip klant worden?


Wensen of vragen? Neem contact op via chat tel app of mail


In alle scenario’s:
neem vooral contact op met ons! Wij weten precies wat er kan, ook de dingen die jij niet bedenkt. Daar heb je ons voor. Dát noemen we: maatwerk op de plank - een zorgvuldig gelegd mozaïek aan mogelijkheden exact op maat voor jouw unieke situatie.
Uitgekiende telefonie-oplossingen voor slimme ondernemers. Zoals jij.


Chat:
Tel: +31508200000
Whatsapp: +31508200000
E-mail: callvoip@callvoip.nl